سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیشگیری و درمان هموروئید در زمان بارداری

آیا بواسیر در دوران بارداری متفاوت است؟


هیچ کس دوست ندارد در مورد آنها صحبت کند ، اما بواسیر به خصوص در دوران بارداری واقعیت زندگی بسیاری از افراد است. بواسیر به سادگی رگهایی در داخل یا خارج مقعد شما هستند که بزرگ و متورم شده اند.

توده ها نیز نامیده می شوند ، خارج از بدن شما می توانند مانند رگهای واریسی باشند. بواسیر در طول بارداری بخصوص در سه ماهه سوم بارداری و در طی زایمان و اندکی پس از آن ایجاد می شود.

ممکن است فقط در دوران بارداری بواسیر داشته باشید یا در سایر اوقات زندگی نیز داشته باشید.

دلایل بواسیر شما ممکن است فقط در دوران بارداری باشد. شما اغلب می توانید بواسیر را با داروهای خانگی و تنظیمات سبک زندگی درمان یا از آن جلوگیری کنید

بواسیر در زمان بارداری دو نوع است:


    بواسیر داخلی ، که در داخل بدن شما است
    بواسیر خارجی ، که در خارج از بدن شما است

علائم شما ممکن است بسته به نوع شما متفاوت باشد.

علل بواسیر در دوران بارداری


        افزایش حجم خون ، منجر به بزرگتر شدن رگها
        فشار روی رگهای نزدیک به مقعد از طرف کودک و رحم در حال رشد شما
        تغییر هورمون ها
        یبوست

درمان بواسیر در دوران بارداری چیست؟


بسیاری از روش های درمانی خانگی و اصلاح سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای کاهش بواسیر استفاده کنید.

بهتر است آنها را نادیده نگیرید ، زیرا بواسیر درمان نشده ممکن است با گذشت زمان بدتر شود و عوارضی مانند افزایش درد یا در موارد نادر کم خونی ناشی از خونریزی ایجاد کند.

همچنین ممکن است لازم باشد برای تشخیص و درمان بواسیر خود با پزشک تماس بگیرید. از آنجا که بواسیر تنها علت خونریزی نزدیک مقعد نیست ، بنابراین اگر در هنگام پاک کردن یا مدفوع متوجه خونریزی جدید شدید ، همیشه بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

زن باردار چه کاری می تواند برای بواسیر انجام دهد؟

بهترین درمان بواسیر در دوران بارداری منظم ماندن است ، بنابراین برای جلوگیری از یبوست ، مقدار زیادی آب بنوشید و فیبر مصرفی خود را بالا ببرید. تمرینات کگل خود را انجام دهید. تمرینات کگل در دوران بارداری علاوه بر آماده سازی کف پرینه برای تولد ، می تواند با بهبود گردش خون در منطقه از بواسیر جلوگیری کند.


 

پیشگیری و درمان هموروئید در زمان بارداری

کدام کرم بواسیر در دوران بارداری بی خطر است؟

تسکین بواسیر

دستمال مرطوب های دارویی و برخی کرم ها و شیاف ها برای بارداری ایمن هستند. برخی از خانم ها می دانند که پد هندی جادوگر نیز تسکین بواسیر است و ممکن است در مبارزه با آکنه های بارداری دو وظیفه انجام دهند.

بواسیر بارداری چه مدت طول می کشد؟

بواسیر پس از زایمان چه مدت طول می کشد؟ به طور کلی ، بواسیر 6 هفته پس از زایمان خود به خود از بین می رود. با این حال ، با درمان ، درد و تورم باید طی چند روز به طور چشمگیری کاهش یابد

آیا استراحت در رختخواب به بواسیر کمک می کند؟

برای از بین بردن رگهای ملتهب و تحریک شده ممکن است به یک روز یا بیشتر استراحت در رختخواب نیاز داشته باشید. اگر باردار هستید ، خوابیدن به پهلو برای شما مفید است. اگر باردار نیستید ، خوابیدن روی شکم با بالش زیر پهلو به کاهش تورم بواسیر کمک می کند.



ورزش های خوب برای بواسیر


به ویژه افزایش جریان خون ، رساندن مواد مغذی مفید و اکسیژن به منطقه آسیب دیده را تقویت می کند. ورزش هایی که به طور کلی برای درمان و پیشگیری از بواسیر در بارداری ایمن و م consideredثر در نظر گرفته می شوند عبارتند از: پیاده روی و سایر ورزش های قلبی عروقی

 چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید


اگر هر نوع خونریزی مقعدی را تجربه می کنید. اگر بواسیر باعث درد و ناراحتی شما می شود. اگر مشکلات علی رغم سعی در استفاده از کرم های بواسیر بدون نسخه یا سایر روش های درمانی همچنان وجود داشته باشد. اگر از مدفوع هایی عبور می کنید که به رنگ قهوه ای مایل به قرمز یا قیر رنگ هستند ، نشانه خونریزی است.



آیا بواسیر می ترکد؟

بواسیر خارجی و داخلی می توانند به بواسیر ترومبوز تبدیل شوند. این بدان معنی است که در داخل ورید لخته خون ایجاد می شود. بواسیر ترومبوز خطرناک نیست ، اما می تواند باعث درد و التهاب شدید شود. اگر خیلی پر از خون شود ، بواسیر می تواند ترکید.