سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انگل روده

انگل های روده کوچک هستند. معمولاً آنها کرم های انگلی هستند که از مواد موجود در بدن شما تغذیه می کنند. برخی از نمونه های انگل های روده شامل کرم های نواری ، کرم های حلقوی ، کرم های سوزنی ، کرم های تازیانه و کرم های قلاب دار هستند. انگل های روده به اشکال مختلف وجود دارند ، بنابراین می توانند طیف وسیعی از علائم انگل را ایجاد کنند.

انگل روده

چه نوع انگلی را می توانید در روده خود پیدا کنید؟

انگل های روده می توانند در بدن زندگی کنند و هیچ مشکل قابل توجه یا علائم بسیار خفیف ایجاد نکنند. از سوی دیگر ، برخی از عفونت های انگلی روده می توانند علائمی را ایجاد کنند که بسیار شدید است. شایع ترین عفونت هلمینت کرم پین است. عفونت قارچی معمولاً خفیف است یا هیچ علامتی ندارد.

 

آیا درمانی برای انگل ها در روده وجود دارد؟

درمان انگل روده ممکن است ضروری باشد یا نباشد. اگر علائم خفیف باشند و شما سالم باشید ، عفونت های تک یاخته ای به خودی خود از بین می روند. هنگامی که علائم شدید یا مداوم هستند ، داروها می توانند به رفع عفونت کمک کنند. برای عفونت های هلمی ، داروهای ضد کرم می توانند عفونت را پاک کنند.

 

علائم و نشانه های انگل چیست؟

علائم و نشانه ها. علائم و نشانه ها بستگی به نوع عفونت دارد. انگل های روده علائم مختلفی را در افراد مبتلا ایجاد می کنند ، که بیشتر آنها در عوارض گوارشی و ضعف عمومی ظاهر می شوند. شرایط گوارشی شامل التهاب روده کوچک و / یا بزرگ ، اسهال / اسهال خونی ، ...

 

آیا انگل می تواند باعث یبوست و اسهال شود؟

یبوست/اسهال - دو روی یک سکه. انگل ها می توانند عملکرد روده شما را اشتباه گرفته و منجر به جذب زیاد یا کم آب شوند. این منجر به ایجاد (گاهی متناوب) حملات یبوست و اسهال می شود.

 

علائم و نشانه ها

علائم و نشانه ها بستگی به نوع عفونت دارد. انگل های روده علائم مختلفی را در افراد مبتلا ایجاد می کنند ، که بیشتر آنها در عوارض گوارشی و ضعف عمومی ظاهر می شوند. شرایط گوارشی شامل التهاب روده کوچک و/یا بزرگ ، اسهال/اسهال خونی ، دردهای شکمی و تهوع/استفراغ است. این علائم بر وضعیت تغذیه تأثیر منفی می گذارد ، از جمله کاهش جذب ریزمغذی ها ، کاهش اشتها ، کاهش وزن و از دست دادن خون روده که اغلب می تواند منجر به کم خونی شود. همچنین ممکن است باعث ناتوانی جسمی و روحی ، تاخیر در رشد کودکان و سوزش پوست در اطراف مقعد و فرج شود.

 

علت

همچنین ببینید: آمبیازیس ، هلمینتیازیس و شیستوزومیازیس

شیوع انگلهای روده ای در بین کودکانی که در فقیرترین جوامع کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ، بیشترین است. شایع ترین علل انگل های روده ای مصرف آب آلوده ، خاک آلوده ، بهداشت و بهداشت ناکافی و بهداشت نامناسب است. به طور خاص ، عدم دسترسی به امکانات برای دفع ایمن زباله های انسانی می تواند منجر به انگل ها و بیماری های روده شود. عادات بهداشتی ضعیف یا فاقد منابع بهداشتی موجود ، مانند امکانات شستن دستها ، نیز بر میزان بیماریها تأثیر منفی می گذارد. آلودگی انگلی همچنین می تواند از خوردن محصولات خام ، رفتار خوردن خاک ، و در دسترس نبودن آب آشامیدنی سالم ایجاد شود. 

 

انگل ها می توانند با عبور از دهان از غذای پخته نشده یا شسته نشده ، آب یا دست های آلوده یا تماس پوست با خاک آلوده به لارو وارد روده شوند. آنها همچنین می توانند در برخی موارد توسط عمل جنسی آنیلینگوس منتقل شوند. هنگامی که ارگانیسم ها بلعیده می شوند ، به داخل روده حرکت می کنند و در آنجا می توانند تولید مثل کرده و علائم ایجاد کنند. کودکان در صورت عدم تمیز کردن کامل پس از تماس با خاک آلوده موجود در محیط هایی که ممکن است مرتباً از آنها بازدید شود ، مانند جعبه های ماسه ای و زمین های بازی مدرسه ، حساس هستند. مردم کشورهای در حال توسعه نیز به دلیل نوشیدن آب از منابع آلوده به انگل هایی که دستگاه گوارش را مستعمره می کنند ، در معرض خطر خاصی هستند.

 

پیشگیری

رعایت بهداشت خوب برای جلوگیری از عفونت مجدد ضروری است. کمپین کرم قلاب دار بنیاد راکفلر در مکزیک در دهه 1920 در از بین بردن کرم قلاب دار از انسان با استفاده از داروهای ضد التهابی بسیار موثر بود. با این حال ، اقدامات پیشگیرانه به اندازه کافی برای افرادی که تحت درمان قرار گرفتند معرفی نشد. بنابراین ، میزان عفونت مجدد بسیار زیاد بود و پروژه ارزیابی شده از طریق هر نوع روش علمی با شکست مشخص همراه بود. برای اطلاع مردم از اهمیت پوشیدن کفش ، استفاده از دستشویی (دسترسی بهتر به سرویس بهداشتی) و رعایت بهداشت ، به آموزش بیشتری نیاز بود.

 

روشهای پیشگیری از انگلهای روده در مناطق جغرافیایی خاصی جدا نیست. با این حال ، بسیاری از مداخلات مبتنی بر تحقیق عمدتاً در کشورها و مناطق توسعه نیافته انجام شده است ، جایی که بهداشت و بهداشت دغدغه بزرگی برای گسترش بیماری ها است. حمام های درست ساخته شده با تهویه زیاد ، داشتن منبع آب لوله کشی و پوشیدن کفش. در حال حاضر ، در برخی از مناطق اتیوپی که شیوع بیماری در آنها بالا است ، تا 80 درصد از افراد در جمعیت به امکانات شستشو دسترسی ندارند. در حالی که این مقدار زیاد است ، 93 به یک دستشویی دسترسی داشتند ، اما فقط 29.2 از آن دستشویی ها ساختار مناسبی برای کاهش عفونت های انگلی داشتند. مداخلات رفتاری بر ترویج شستشو ، گاهی اوقات با صابون ، در زمینه آموزش در مدارس و مراکز مراقبت از کودکان متمرکز شده است. در مطالعات اخیر ، بهترین مداخلات از رویکرد چندرشته ای پیروی می کند:

 

افزایش بهداشت محیط برای ترویج شستشوی دست و عادات پوشیدن کفش

آموزش کودکان در سنین پایین در مدرسه و خانه

مداخلات مبتنی بر شواهد خاص که ممکن است شیوع بیماری را کاهش دهد عبارتند از:

 

مداخلات در مدارس ، با تمرکز بر ساخت نازک های تهویه (تهویه و بهبود یافته) ، تأمین آب آشامیدنی تمیز و آموزش دانش آموزان در مورد بهداشت

استراتژی SAFE (جراحی ، آنتی بیوتیک ، پاکیزگی صورت ، بهداشت محیط) برای مقابله با تراخم ، در درجه اول نظافت صورت و اجزای بهداشت محیط 

شستن دست با صابون در مواقع بحرانی و بستن ناخن برای کاهش میزان عفونت مجدد ، اگرچه تحقیقات بیشتری برای توسعه و اجرای مداخلات مشابه در مقیاس مورد نیاز است 

برنامه هایی که تجویز داروهای ضد هلمینتیک با مداخلات برای افزایش بهداشت محیط (مانند کاهش آلودگی مدفوع) 

 

منبع:

http://drdarman.ir/%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%AF%D9%87

http://drdarman.ir/